Sunny Day!

Det er utrolig hvor stor forskjell det på temperaturen i sola og i skyggen her! Sitter jeg for lenge i skyggen blir det alt for kaldt, og man steiker skikkelig i sola (gjett hvilken jeg foretrekker;) ) I dag sto jeg opp ganske tidlig (7-tida var det vel), for å dra på en utflukt med Hanna fra Sverige og Ronnie fra Seattle. Vi gikk inn til sentrum for å finne bussen vi skulle ta, og skjønte at det kom til å bli en varm dag! Bussturen tok omtrent to timer (som for min del gikk med til soving), og så var det et par minutters gange før vi var fremme. Utsikten var helt fantastisk over det ville og vakre terrenget rundt oss. Vulkanen er aktiv og vi kunne se røyken sakte stige opp. Jeg tror navnet på vulkanoen er Poás. Vi fulgte en sti inn i skogen som tok oss enda lengre opp i høyden (2708moh), og da vi kom opp på toppen kom vi fram til et stort "hull" i bakken fylt med vann. Det var virkelig vakkert der med det tropiske landskapet og sola som steika skikkelig (ble faktisk litt solbrent). Da jeg kom tilbake til hostellet, fire gnagsår rikere, var det tid for middag. Jeg prøvde det so skulle være en svært typisk rett i Costa Rica; casada (som på spansk betyr gift -som i "married", ikke "poison"). Det var en rett med ris, bønner, kylling/biff/fisk/ og en enkel salat. Det var skikkelig godt:)